Walmart ontwikkelt een virtuele paskamer voor online shoppers. Het is nu al mogelijk om kleren op vijftig verschillende modellen te zien, binnenkort moeten consumenten outfits ook op zichzelf kunnen bekijken.
Stap richting paskamer
Vorig jaar nam Walmart Zeekit over, een technologieontwikkelaar voor virtuele paskamers, vandaag rolt de Amerikaanse warenhuisreus de eerste toepassingen uit in zijn app en in de webshop. “Een van de meest frustrerende aspecten van het online winkelen voor kleding is begrijpen hoe een item je daadwerkelijk zal staan”, beseft de retailer maar al te goed. Problemen met maten en pasvormen zijn ook de voornaamste oorzaken van retours. Met de technologie wil Walmart daarom nu een betere, gepersonaliseerde digitale ervaring bieden.
Op dit moment begint dat met de ‘Choose My Model’-functionaliteit, die toelaat om kleren te tonen op vijftig modellen met de meest uiteenlopende maten en huidskleuren. Op die manier kunnen mensen het model kiezen dat het meest op hen lijkt en zo beter inschatten hoe een kledingstuk hen zal staan. In de komende weken komen er nog zeventig extra modellen bij.
De optie is in eerste instantie beschikbaar voor huismerken van Walmart, maar ook voor steeds meer externe merken zoals Sofia Jeans by Sofia Vergara en binnenkort Levi’s. Een model kiezen, is evenwel nog maar het begin: Walmart zegt ook bezig te zijn met de lancering van een echte virtuele paservaring voor dameskleding, waardoor klanten dus echt zichzelf zouden kunnen kiezen als model. De technologie zou weldra naar klanten toe komen.