De omzet van voedingsproducent Wessanen is in het vierde kwartaal van 2015 met meer dan 25 procent gegroeid. Over het volledige jaar kende het bedrijf een groei van maar liefst 21,6 procent.
Verdere expansie
De totale omzet van Wessanen strandde in 2015 op 523 miljoen euro, een groei van meer dan een vijfde ten opzichte van een jaar eerder. De nettowinst groeide bijgevolg met bijna 18 procent naar 37,3 miljoen euro. Ook de autonome groei, zonder overnames, ging er met 9,4 procent op vooruit.
“2015 was een goed jaar voor ons. 250 jaar na de start van het bedrijf zijn we er in geslaagd om sneller te groeien dan een sterk groeiende markt met de meeste van onze merken en konden we een autonome groei van 9,4 procent tonen”, zegt Christophe Barnouin, CEO van Wessanen.
Een groot deel van de groei van Wessanen was te danken aan de overname van andere merken, zoals recentelijk nog het Nederlandse theemerk Piramide. Ook de komende jaren wil Wessanen verder inzetten op overnames van producten die aansluiten bij het huidige aanbod van vooral biologische producten.