Zwak eerste kwartaal
In de eerste zes maanden van 2014 kwam de omzet van Sligro Food Group uit op 1,26 miljard euro, een stijging van 2,5 procent ten opzichte van een jaar eerder. Daarop haalde het bedrijf een nettowinst van 27 miljoen euro, dat is 2,3 procent meer dan in het eerste half jaar van 2013.
Bij foodretail daalde de identieke omzet echter met 0,8 procent. In het tweede kwartaal was er wel een stijging van 1,2 procent, maar het zwakke eerste kwartaal, waar de omzet daalde met 2,7 procent, kon niet helemaal goedgemaakt worden.
“Vlakke omzetontwikkeling”
“Hoewel sprake is van een duidelijk herstel van het consumentenvertrouwen, merken wij daar in de foodmarkt weinig van. In het supermarktkanaal is al geruime tijd sprake van een vlakke omzetontwikkeling en sterke prijsconcurrentie“, zegt directievoorzitter Koen Slippens.
De groep kon dankzij de foodservicetak toch nog een goed resultaat neerzetten voor de eerste zes maanden van het boekjaar. Het bedrijfsresultaat van 40 miljoen, 8 miljoen meer dan een jaar eerder, maakte de mindere resultaten voor foodretail meer dan goed.