Het voedingsfestival Wonderfood Adventure, dat Delhaize afgelopen weekend organiseerde in Brussel, trok tienduizend bezoekers – vooral jonge gezinnen met kinderen. Het initiatief lijkt voor herhaling vatbaar.
Bekende namen
Zaterdagochtend waren al flink wat belangstellenden op de afspraak voor het festival van Delhaize in Paleis 3 van Brussels Expo, kon RetailDetail vaststellen. In totaal ontving het event over twee dagen tienduizend bezoekers, waaronder opvallend veel jonge gezinnen met kinderen, zoals ook uitdrukkelijk de bedoeling was.
In de 11.000 m² grote hal konden bezoekers een interactief parcours ontdekken met speels gebrachte voedingstips en educatieve spelletjes, waarmee deelnemers SuperPlus-punten konden scoren. Er waren ook kookworkshops met bekende namen als Sven Ornelis, Sofie Dumont of Lionel Rigolet. Meer dan vijftig sprekers sierden het programma, waaronder Pascale Naessens, Average Rob en wijnexpert Alain Bloeykens. Daarnaast was er ook muziek, met onder andere de band Puggy.
Duurzaamheid en gezondheid
Uiteraard konden aanwezigen volop proeven aan de tientallen stands van leveranciers: naast enkele grote multinationals als Mondelez, Danone en AB InBev waren er vooral kleinere spelers en innovatieve startups als Kazidomi, Meurisse, TipToh, Gimber, Biomilk, Bon Mush en Yugen. Het accent lag immers op innovatie, duurzaamheid en gezondheid en die lijn wou Delhaize strikt bewaken. “We hebben toch wel enkele grote leveranciers moeten teleurstellen”, vernamen we van commercieel directeur Alexandros Boussis.
De succesvolle eerste editie doet dromen van meer: eerst wil Delhaize het festival grondig evalueren, maar dat dit een weerkerend evenement kan worden, lijkt niet uitgesloten.