Merk Campina in winkels
Met de samenwerking verschijnt het merk Campina op diverse manieren in de winkels van Yoghurt Barn. Zo verandert de slogan Loei Lekker in Loei lekker by Campina. Voorheen was Weerribben Zuivel yoghurtleverancier van Yoghurt Barn.
De samenwerking met Yoghurt Barn geeft FrieslandCampina meer mogelijkheden voor contact met de consument. Campina kan bij de formule beleving aan zuivel toevoegen en het verhaal achter het product vertellen. Er is bij Yoghurt Barn tevens ruimte om nieuwe yoghurtvarianten te brengen. Zo ontwikkelde FrieslandCampina biologische barn-yoghurt en frozen yoghurt voor de formule.
Ondersteunen bij groei
Yoghurt Barn heeft met FrieslandCampina ook afspraken gemaakt voor ondersteuning bij de groeiambities van de keten. De formule heeft vestigingen in Utrecht, Haarlem en Amsterdam en opende vandaag de vierde winkel op Amsterdam CS. In januari volgen winkels in Den Haag en Den Bosch.
Ook internationaal ziet Yoghurt Barn kansen om uit te breiden. Wouter Staal, die in 2012 met de formule startte, verwacht dat er over twee jaar 25 tot 40 winkels in ons land zijn. Staal wil vervolgens naar verdere groei in het buitenland.
Yoghurt Barn biedt magere yoghurt, boerenyoghurt, hangop en een eigen receptuur frozen yoghurt. De specials veranderen met de seizoenen. De klant kan ook zelf met toppings een combinatie samenstellen. Naast yoghurt kunnen klanten er terecht voor koffie, thee, frisdranken, sappen, gebak en brood.