Gedeelde filosofie
“De twee Nederlandse bedrijven vinden elkaar in de gedeelde filosofie dat mensen met een druk leven behoefte hebben aan lekkere, verse en verantwoorde producten voor een goede prijs. Ons product is voor elk moment van de dag een geschikte ’treat’ en past perfect bij AH To Go, dat inspeelt in op de trend dat mensen ook onderweg bewustere keuzes maken als het op eten aankomt.”, aldus Mei Lin Ang, oprichter en ‘head of new business’ van Frozz.
Het Frozen Yoghurt-merk voegt in de AH To Go winkel een Frozz-beleving toe, die herkenbaar is voor de acht Frozz-winkels in Nederland. “We willen onze klanten tijdens het contactmoment in de AH To Go-winkel verblijden in de Frozz-wereld, die staat voor vrolijkheid en bewust genieten”, aldus Ang. Frozz heeft al vier locaties in Amsterdam, onder meer in de Bijenkorf, de Reguliersbreestraat en de Leidsestraat.
Hot in zomers Amsterdam
Frozen yoghurt en ijs zijn hot in de binnenstad van zomers Amsterdam. In de Reguliersbreestraat zit bijvoorbeeld ook nog Yogunfrüz, de keten die onlangs het derde ijssalon in de Foodhallen opende. Ook Yoghurt Barn in De Pijp brengt ‘frozen yoghurt’ en yoghurtijs van biologsche yoghurt, waarmee ondernemers Wouter en Esther Staal eind dit jaar nog een tweede Amsterdamse vestiging willen openen.
IJssalon Koel heeft op zijn beurt een self-servicewinkel aan de Kalverstraat, Nieuwendijk en het Rokin. Consumenten kunnen bij Koel zelf een biologische frozen yoghurt tappen en kiezen uit verschillende toppings, van biologische vruchten tot chocolade, koekjes en sauzen. Naast de standaard yoghurtsmaak is er altijd een vruchtensmaak.
Ook bij de Frozen Yoghurt Company in de Utrechtsestraat kunnen klanten voor hun biologisch ‘frozen yoghurt’ kiezen uit toppings zoals koekjes, snoep en pistachenootjes. In de Magnum Pleasure Store in de Leidsestraat en de Bijenkorf kan de bezoeker dan weer een eigen Magnum samenstellen met toppings waaronder nougat, rozenblaadjes, knettersuiker of Goijbessen.