Wie bij Delhaize winkelt kan het onmogelijk ontgaan zijn: de laatste maanden werkte Mediatrader, onderdeel van Think Media, in versneld tempo door aan de uitbouw van een volledig nieuw 2m²-reclamenetwerk op de parkings en aan de ingang van de Delhaizewinkels. RetailDetail stak zijn licht op bij Tom De Wilde, gedelegeerd bestuurder van Mediatrader.
Borden met gsm-technologie
Meneer De Wilde, u kondigt met trots de vernieuwing aan van de 2m²-borden rond de Delhaizewinkels. Wat is daar dan zo speciaal aan?
Wel, niet alleen oogt alles stukken moderner, maar de borden zijn nu ook voorzien van de nieuwste snufjes. Ze worden synchroon aangestuurd en alle technische problemen of beschadigingen worden rechtstreeks doorgestuurd via de gsm-module in elk toestel.
We hebben onze borden onderverdeeld in twee netwerken van 450 borden en bovendien ook eens naar hun locatie gekeken: nu staat ons bordenpark veel strategischer ingepland dan dat van voorganger Pano Distri.
Strategischer, in de zin van: zichtbaarder voor de klant?
Dat is uiteraard een belangrijke reden. De parking is een van de meest cruciale fasen voor een aankoop. Het is geen geheim dat de aanwezigheid van een merk daar leidt tot een grotere, direct meetbare meerverkoop. Alle adverteerders bevestigen dat. Vandaar ook de vraag om het netwerk nog dit jaar uit te breiden met alle AD-winkels. Daar zijn we nu volop mee bezig.
Ik neem aan dat Delhaize daar een mooie som voor ontvangt. Hebben ze daar ook nog andere voordelen bij?
Wij plaatsen niet alleen het 2m²-bordenpark, maar we financieren het ook en zorgen voor alle signalisatie naar de Delhaizewinkels. De location hunters gaan voor iedere winkel in België op zoek naar de beste gevels om de minder zichtbare winkels extra in de verf te zetten.
Het Delhaizelogo is daardoor veel meer aanwezig in het straatbeeld, wat een versterking van de merknaam met zich meebrengt.
We willen zo op middellange termijn een kwalitatief signalisatiebordenpark uit te bouwen. Twee jaar geleden beschikte Delhaize nog over geen enkel signalisatiebord, maar nu heeft het door deze aanpak zijn achterstand ruimschoots kunnen inlopen.
Onderdeel van een grotere 360°-aanwezigheid
Wie verzorgt die borden eigenlijk juist?
De regie van het 2m²-netwerk is voor 100% in handen van Think Media Outdoor, , met Cindy Jacobs als key account manager voor het 2m²-netwerk. Think Media Outdoor, dat je waarschijnlijk kent van ons nationaal affichagenetwerk van 8m²- en 20m²-reclameborden, is naast Think Media Magazines, Think Media Digital en Life!TV één van de vier mediaplatformen die crossmediaal perfect inspelen op de nieuwe noden van de markt. Zo overkoepelen we twaalf verschillende magazines, dertien onlinetitels en een tv-zender – naast ons affichagenetwerk uiteraard.
De magazines die onze paraplu zitten zijn kleppers als P-magazine, Ché, Menzo en Chief, maar ook Officieel PlayStation Magazine, Motoren & Toerisme/Moto & Loisirs, MotorWereld, Spoorwegjournaal/Journal du Chemin de Fer en Modelspoormagazine/Train Miniature Magazine. We bereiken maandelijks ruim 850 000 hoofdzakelijk mannelijke lezers. Think Media Magazines verzorgt ook de reclameregie van zijn onlinetitels, zoals Clint, deMotorSite en 4Gamers.
Waarin verschilt Think Media van de andere regies?
De aanwezigheid van de verschillende mediaplatformen – buitenregie, print, online en televisie – zorgt ervoor dat Think Media meer dan eender welk ander mediabedrijf aan zijn klanten een 360°-aanpak kan garanderen.