RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

‘Hou van je personeel en je houdt je personeel’.

icon
In bleed9 februari, 2011

 

Hoe is het idee voor Amant Personeel ontstaan?

A.M.A. : Na 6 jaar bij de Plopsa-parken gewerkt te hebben, wist ik dat er bij de bedrijven een grote interesse bestond voor incentives zoals personeelskortingen en evenementen (denk aan familiedagen en Sinterklaasfeesten). Voor deze zaken moet er echter heel wat tijd vrij worden gemaakt en de meeste bedrijven – zeker na de huidige crisis – kunnen zich deze tijd niet permitteren. Vandaar het idee om Amant Personeel op te starten en het de bedrijven iets gemakkelijker te maken.


Wat drijft bedrijven om geschenken te geven aan hun personeel?

A.M.A. : Geschenken zijn ideale motivatoren voor personeelsleden op voorwaarde dat ze “met liefde gegeven worden”. Een zorgvuldig geselecteerd cadeau van 10 euro geeft vaak meer voldoening dan een storting van 35 euro op de rekening. Ook “gewenning” is hier een gevaarlijk begrip. Als mensen gewoon zijn om iets te krijgen, wordt dit niet meer als “erkenning” ervaren.


Wat zijn de voordelen van samenwerken met Amant Personeel?

A.M.A. : Amant Personeel biedt om te beginnen en compleet pakket. Wij bundelen een verzameling van diensten op basis van 4 grote peilers: personeelskortingen, events, cadeaus en nuttige HR-tips.

Verder streven wij naar kwaliteit. Wij willen de status “preferred supplier” waard zijn. Dat houdt in dat zowel wijzelf als de partners die we inschakelen streven naar de grootst mogelijke status van voldoening bij de werknemers. Dit doen we door zeer persoonlijk met de werknemers om te gaan. Ze moeten het gevoel hebben dat we “bij” hun firma horen.

En ten slotte bekijken wij eerst altijd het budget en doen dan een voorstel op maat. Door het ruime pakket dat wij aanbieden hebben we heel wat mogelijkheden om zaken te combineren zodat de werkgever een optimaal rendement haalt uit zijn investering.


Voor uw aanbod doet u beroep op een aantal retailpartners. Waarom zou de HR-dienst van een bedrijf via u aankopen, en niet rechtstreeks?

A.M.A. : Daar zijn twee grote redenen voor. Om te beginnen kopen wij in in grote aantallen zodat de werkgever daarvan mee profiteert. Vervolgens, en zeer zeker de belangrijkste reden, doen wij de onderhandelingen en moet het bedrijf niet met elke partner apart het gesprek aangaan. Dit levert een grote tijdswinst op en dat is in de huidige economische omstandigheden een zeer groot pluspunt.


Welke types bedrijfsgeschenken zijn het meest in trek?

A.M.A. : Voor het personeel is de werkgever vooral op zoek naar diversiteit. De werknemer moet ook zelf zijn keuze kunnen maken. Bonnen zijn bijgevolg nog steeds in trek.


Ziet u een evolutie in trends op dat gebied?

A.M.A. : Met de crisis, die we hopelijk voor het grootste deel achter de rug hebben, zijn heel wat werkgevers op zoek naar geschenken die de werknemer een soort van “cash”-gevoel geeft. De “winkel-bonnen” zoals deze van de shoppingcentra zijn dan ook erg in trek.

Wij hebben Amelio Cadeau ontwikkeld op basis van deze vraag: de werkgever zoekt een no-nonsense bon waarmee de werknemer simpelweg kan betalen, bij voorkeur in de nabije omgeving. Met Amelio Cadeau kunnen er online cadeaus en bonnen worden besteld, maar bepaalde winkels accepteren de bon ook als betaalmiddel. Een groot pluspunt en unicum van Amelio Cadeau is tevens dat het restbedrag dat de gebruiker niet onmiddellijk spendeert, in een online “spaarpotje” wordt gestopt.


Wat moeten bedrijven doen om bij Amant Personeel te bestellen?

A.M.A. : Bedrijven moeten een inlogcode aanvragen. Deze is gratis. De code is voorzien op vraag van onze partners die effectief personeelskortingen willen geven en niet willen dat de kortingen overal terecht komen. De overige informatie op Amant Personeel is wel vrij toegankelijk.


Wat als werknemers zelf willen kiezen?

A.M.A. : Onze dochtersite “Amant Collega” is de werknemersite. Hierop staan enkel de personeelskortingen. Indien de werkgever beslist dat hij zelf geen tijd en energie wil steken in deze dienstverlening naar zijn medewerkers, kunnen de werknemers op deze site zelf online hun producten met personeelskortingen bestellen. Ze krijgen hiervoor dan een unieke inlogcode. Het bedrijf kan hiervoor verschillende modules kiezen, zoals een basic, silver, gold of lidgeld-abonnement. Ook dit is afhankelijk van het budget en de doelstelling van de HR-dienst.


Is de dienst enkel voor de Belgische markt beschikbaar?

A.M.A. : Momenteel werken wij enkel in België.  Amant Collega is tweetalig, zodat ook de Franstalige medewerkers kunnen genieten van de voordelen. Wij zijn ambitieus, maar kennen en respecteren onze grenzen! Als we de Belgische bedrijven optimaal van dienst kunnen zijn, is onze missie geslaagd. (lacht)

Meer In bleed
Bekijk meer
  • icon
    In bleed5 april, 2018
    Waarom marktplaatsen vandaag én morgen de place to be zijn

    Marktplaatsen boomen wereldwijd, maar springen de Belgische bedrijven wel mee op de kar? Nog veel te weinig, zo vindt Mike Boon van Kinderenkoning en eWINGS. Wat de voordelen ervan zijn, dat vertelt hij binnenkort op het RetailDetail Congress. Koning Marktplaats In 2010 richtte Mike Boon Kinderenkoning op, een website die...

  • icon
    Algemeen20 maart, 2017
    “Winkelen moet gestript worden van alle waardeloze momenten”

    De keuze waar retailers vandaag voor staan, is simpel: ofwel versnel je de winkelervaring ofwel vertraag je ze. Dat stelt Cate Trotter, trendhoofd bij Insider Trends, en een van de key-note sprekers op het RetailDetail Congress van 27 april. Ben je ermee akkoord dat winkels vandaag eerder marketingtools zijn dan...

  • icon
    In bleed19 april, 2016
    Picnic bezorgt nu ook in Utrecht

    Picnic bezorgt sinds maandag ook in Utrecht: de online supermarkt wil na een uitrol in de wijk Leidsche Rijn geleidelijk uitbreiden over de stad. Dit zal naar verwachting deze zomer zijn. Start in de vierde stad van Nederland Utrecht is met zo’n 175.000 huishoudens de vierde stad van Nederland. “We...

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen11 april, 2025
    Wordt Europa straks overspoeld met Chinese Amazon-vluchtelingen?
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Wonen14 april, 2025
    Lange wachtrijen bij uitverkoop Casa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN