Klanten willen online het volledige aanbod
De toename van het aanbod werd als eerste opgemerkt door de website Inprijsverhoogd.nl, die dagelijks de prijswijzigingen bij Albert Heijn in kaart brengt. Het wordt door de marktleider bevestigd: “We merken dat onze klanten graag het complete aanbod willen”, zegt woordvoerster Anoesjka Aspeslagh. “Over enkele weken zijn we daarmee klaar.”
De opening van het nieuwe distributiecentrum van Albert.nl in Almere zorgt ervoor dat de uitbreiding ook daadwerkelijk mogelijk is. Albert.nl heeft op dit moment drie distributiecentra: de andere twee zijn gevestigd in De Meern en Rotterdam.
De uitbreiding past ook in de strategie van AH waarbij online groei een belangrijke rol speelt. Zo werden intussen enkele afhaalpunten geopend en kocht moederbedrijf Ahold Bol.com. Rabobank constateerde vorige week in een rapport dat AH inmiddels online een dusdanige voorsprong heeft genomen op de concurrentie, dat het bedrijf de strijd eigenlijk al gewonnen heeft.