Aanbod al terug offline
Via ah.tmall.hk gaf Albert Heijn informatie over de supermarktketen, maar ook over Etos en Ahold zelf, aan Chinese consumenten. Daarnaast was er dit weekend ook tijdelijk een aanbod te vinden van huismerken en Nutrilon-babypoeder. De pagina en het assortiment zijn ondertussen wel al terug offline gehaald.
In een reactie op de online winkel op Tmall wist Ahold te zeggen dat er nog geen besluit is genomen rond de verkoop in China: “We kijken altijd naar nieuwe mogelijkheden, zo moet je dit ook zien. Wij willen alle opties openhouden, vandaar dus deze account. Er staat echter niets vast, er is geen formeel besluit en we blijven ons richten op onze kernmarkten in Europa en de Verenigde Staten”, zegt woordvoerster Maud van Gaal aan onze redactie.
Tmall Global heeft al langer plannen om internationaal uit te breiden en wil daarbij niet enkel buitenlandse kopers aantrekken: ook verkopers uit het buitenland, zoals dus Albert Heijn, worden het hof gemaakt. Zij krijgen daarbij de mogelijkheid om hun producten op een eenvoudige manier in China aan de man te brengen. Tmall creëerde zo ook al pagina’s waarop het producten uit éénzelfde land bundelt en aan de consument presenteert.