“Optimale keuzevrijheid”
Op de tablets kunnen klanten niet alleen producten bestellen, maar ze kunnen er ook het hele gamma op kunnen bezichtigen en met behulp van de camera gelijkaardige producten in de online shop vinden, door simpelweg een foto te nemen van een product dat te bezichtigen is in de showroom.
“Zo bieden we optimale keuzevrijheid van het internet in de fysieke winkel. Een sterke troef is ook de aanwezigheid van adviseurs. Zij kennen de producten en kunnen op maat een advies uitbrengen. Zo brengen we het beste van online en offline bij elkaar”, zegt oprichter Ton Willemse.
Eerder al ervaring met showroom
Voor Willemse is de opening van de showroom een terugkeer naar een fysieke vestiging: voordat hij Badkamermarkt.nl oprichtte, had hij al een badkamershowroom. “Als ik niet de ervaring van internet had gehad, zoals ik de afgelopen 10 jaren heb opgedaan, had ik het niet aangedurfd om te kiezen voor de unieke omnichannel aanpak als waar we nu voor kiezen“.
Badkamermarkt.nl, in 2004 opgericht door Ton Willemse, groeide uit tot de grootste online shop voor sanitair in Nederland. In 2012 werd het overgenomen door Deli Maatschappij, één van de grootste toeleveranciers van hout- en bouwmaterialen voor bouwmarkten in Nederland.