De perfecte score was er voor onder meer Babypark, Hunkemöller, Kleertjes.com en Weekendjeweg. In de tweede categorie (99,9 procent) vallen 464 bedrijven (41% van de gevolgde sites), waaronder Greetz, Conrad, Vliegtickets, Pabo, Otto, Kijkshop en Bruna. Die 99,9 procent is het percentage dat vaak wordt afgesproken met de hosting provider van een webwinkel: deze score garandeert dat potentiële klanten amper misgrijpen.
124 uur offline in één maand
Niet alle bekende webwinkels scoorden echter zo hoog. Zo was de site van Ditzo 21 uur lang niet bereikbaar in de afgelopen dertig dagen, voor de webwinkel van Christine le Duc was dat 17 uur en de online shop van Beter Horen was 9 uur onbereikbaar. Ook Zalando (8 uur), Wehkamp (7 uur) en Intertoys (7 uur) lieten het vaker afweten dan verwacht mag worden. Het slechtst scoorde MijnSchilderij.nl, dat liefst 124 uur offline was tijdens de testperiode.
De sites van de onderzochte winkels zijn de afgelopen dertig dagen iedere vijf minuten gecontroleerd op hun bereikbaarheid. Als een site niet bereikbaar was, werd dit vanuit een tweede locatie opnieuw geprobeerd. In totaal gebruikte Uptrends zeventig controlestations over de hele wereld.