Volgens topman Ton Anbeek van het bedrijf uit het Brabantse Uden verloopt de verkoop via het platform van Wehkamp boven verwachting, maar concrete cijfers wil hij uit concurrentieoverwegingen niet noemen. Beter Bed begon vorig jaar in februari bij wijze van proef met de verkoop van een groot deel van het assortiment via een shop-in-shop op de site van Wehkamp. Daarbij neemt Beter Bed de volledige afhandeling van de bestelling voor zijn rekening, terwijl Wehkamp voor traffic en de betaling zorgt.
Beter Bed is een pan-Europese en beursgenoteerde woonketen met bijna twaalfhonderd winkels onder verschillende formules. Het bedrijf beschikt via de eigen site over een webwinkel, maar koos ook voor samenwerking met Wehkamp om nieuwe klantengroepen te bereiken. Wehkamp is net als concurrent Bol.com voortdurend op zoek naar aansprekende partners. Dit levert Wehkamp omzet op en de partnerketen extra bestellingen. Beter Bed boekt in totaal een omzet van 397 miljoen euro.