Sinds augustus is de Nederlandse boekenretailer zich meer gaan toespitsen op de Belgische markt. Met resultaat. Op korte tijd kwamen er 10.000 Belgische klanten bij. Dit brengt het totale klantenbestand in ons land op 25.000.
Belgen konden altijd al via Bol.com bestellen, maar voorheen hadden ze geen toegang tot elektronica en speelgoed. Door een uitgebreider assortiment van 4,5 miljoen artikelen en snellere levertijden kunnen ze een betere service bieden aan Belgische markt. Ook door de nieuwe kiala-punten kunnen producten makkelijker geleverd en terug gestuurd worden.
Het succes van Bol.com op de Belgische markt is niet verwonderlijk als je weet dat het online winkelen in België in de lift zit. Vorig jaar kocht 1 op 4 Belgen iets via internet. In totaal was dat goed voor een bedrag van 1,6 miljard euro. Voor 2010 wordt er dan ook stijging van 15% verwacht. Elektronica, boeken, cd’s, dvd’s en speelgoed voeren daarenboven de top 20 aan van de producten die Belgen het meest online kopen.