De groei is twee keer zo hoog vorig jaar en is ook twee keer zo hoog als de marktgroei voor webwinkels. Het bedrijf krijgt dit jaar mogelijk wel te maken met de opening van een op Nederland gerichte webwinkel van Amazon.com. Vorig jaar verkocht Bol.com 17,5 miljoen artikelen aan 3,4 miljoen klanten. Dat betekent dat ongeveer de helft van de Nederlandse online shoppers afgelopen jaar tenminste één keer iets bij Bol.com heeft gekocht.
De groei is onder meer te danken aan de toevoeging van nieuw assortiment, waaronder kleine en grote consumentenelektronica. Volgens topman Daniel Ropers is dit het grootste succes in de geschiedenis van Bol.com: “Onze winkel voor huishoudelijke apparaten is onze meest succesvolle winkelopening ooit. Al binnen enkele weken werd één op de twintig kleine huishoudelijke apparaten in Nederland via Bol.com verkocht. Het laat zien dat de consument klaar is om ook dit soort producten online te kopen én dat Bol.com met zijn brede assortiment, snelle levering en lage prijzen duidelijk in een behoefte voorziet.”
Bol.com wist ook de eerste twaalf retailers te strikken om hun aanbod via het platform van Bol.com te laten lopen. Met de start van Bol.com Plaza wil het bedrijf van de eigen website een startpagina maken voor online shoppers. Ook bedrijven die concurrende artikelen verkopen zijn welkom. Megapool en Central Point zijn twee van de online handelaren die hun assortiment ook via Bol.com verkopen. Een kwart van de klanten van Bol.com kiest nu al voor een product van een partnerwinkel.