“Extra stimulans voor Belgische e-commerce”
Handelaars die op Bol.com willen verkopen, moeten niet beschikken over een eigen webwinkel. In Nederland zijn er al meer dan 10.000 handelaars aangesloten, waardoor het aanbod van Bol.com met 1,5 miljoen unieke artikelen is gegroeid.
“Het succes van ons verkopersmodel in Nederland willen we uitbreiden door onze deuren ook te openen voor Belgische winkeliers. Deze ontwikkeling kan een extra stimulans voor de totale Belgische e-commercemarkt betekenen. Voor Belgische winkeliers biedt het namelijk een kans om de grens over te gaan en ook miljoenenpubliek in Nederland te bereiken”, aldus Jan Huysmans, directeur België bij Bol.com.
De artikels die door de externe verkopers worden aangeboden, worden gewoon tussen de rest van het aanbod geplaatst. Ondernemers mogen ook producten aanbieden die Bol.com al verkoopt, om zo het aanbod qua prijs en levertijd nog verder uit te breiden voor de klanten van Bol.com. De betaling gebeurt volledig via het systeem van Bol.com en op het einde worden de voorwaarden op vlak van levering en retour aan de klanten meegedeeld.
Emob.eu is één van de eerste Belgische winkels die ingaat op het aanbod van Bol.com: “We hebben goed draaiende webshops met onder andere kinderkamers, kinder- en babyspullen en tuinmeubelen. Door onze producten aan te bieden op bol.com hopen we op een grotere zichtbaarheid voor ons assortiment, en mee te varen op de naamsbekendheid en betrouwbaarheid van Bol.com”, zegt Jelle Ryckoort, online marketeer bij Emob.eu.