Geen koeriers
Ropers zegt daarbij niet te geloven in koeriers die het pakje nog dezelfde dag aan je deur komen leveren. “Dat betekent dat je heel dicht bij jouw huis een voorraad moet hebben liggen en dat je een koerier moet betalen die zeker een half uur onderweg is voor jou. Dat kost vele euro’s. Waar ik in geloof is dat het gaat lukken om vandaag voor x uur besteld, dezelfde dag in huis aan te gaan bieden. Ik denk dat we dat in de komende 1,2 jaar echt gaan zien”, zegt hij aan BNR.
Momenteel vindt Ropers de dienst veel te duur en is hij ervan overtuigd dat levering dezelfde dag nog maar weinig wordt gebruikt. Voor Bol.com wordt de service echt interessant wanneer ze het tegen een lage prijs kunnen aanbieden, zegt hij.
Ook in leveren op zondag ziet hij geen heil. “Die dienst kost tientallen euro’s. Er zijn zo weinig pakketjes die daar doorheen gaan en de uren op zondag zijn zo duur. Dan kun je uitrekenen dat je als PostNL veel geld per pakje moet vragen. Ik snap dat het een leuke pr-gimmick is om dat aan te bieden, maar als het feitelijk 10 of 15 euro kost, dan is dat een dienst die consumenten niet willen betalen. Het gemiddelde artikel kost 15 euro bij ons. Dan steken wij liever onze euro’s in lage prijzen aanbieden.”