Het is net geen jaar geleden dat Carrefour zijn e-commerce platform Carrefour Online heeft opgestart. Ondertussen zijn 63 afhaalpunten gecreëerd, waaronder alle Carrefour hypermarkten en een 20-tal Carrefour Market/GB-supermarkten.
De supermarktketen biedt op zijn website een assortiment van een 150.000-tal producten. De klant vindt er naast alle voedings- en kruidenierswaren, ook een greep uit het non-food aanbod, zoals onderhoud en hygiëne, gsm-herlaadkaarten, doe-het-zelfproducten en bedtextiel. Het assortiment is evenwel nog in volle evolutie.
Bestellingen kunnen vanaf de dag nadien, nadat de klant is verwittigd via SMS of mail, worden opgehaald in een afhaalpunt naar keuze. Aldaar is een speciale kassa voorzien waar de klant zijn bestelling dient te betalen met een betaalkaart. Voor bestellingen boven de 150 euro is de dienst gratis. Voor elk bedrag daaronder rekent Carrefour echter 4,5 euro extra aan.
Colruyt blijft met zijn ColliShop evenwel de grootste afhaaldienst. Rivaal Carrefour ziet daarom naar aanleiding van het eenjarig bestaan van de service, de noodzaak om Carrefour Online even opnieuw onder de aandacht van de consument te brengen.