Volgende week vrijdag is het weer Black Friday en dan wordt er flink met kortingen gestrooid bij heel wat retailers. Coolblue wil die drukte echter voorblijven en lanceert vandaag Blue Friday.
Drukte vermijden
Volgens Coolblue wordt het weekend van Black Friday het weekend met de meeste online bestellingen ooit in België en Nederland, wat mogelijk een probleem vormt voor de bezorgers. Om ervoor te zorgen dat klanten hun pakjes toch op tijd krijgen, kiest Coolblue er voor om al een weekje eerder aan de slag te gaan met grote kortingen.
“We hebben de aanbiedingen al op voorraad liggen, dus waarom zouden we ze niet al vanaf vandaag verkopen? Dit is niet alleen leuk voor onze klanten, maar zo helpen we ook de druk op de pakketbezorging te spreiden”, zegt topman Pieter Zwart over het idee achter Blue Friday.
Een ander voordeel is dat Coolblue zo natuurlijk ook een deel van de concurrentie te snel af is. De consument kan zijn geld maar een keer uitgeven en met Blue Friday wil Coolblue niet verzeild geraken in de chaos rond Black Friday, die gepaard gaat met heel wat kortingen bij grote en kleine retailers. Benieuwd of deze Blue Friday het succes van Singles’ Day – dat Coolblue in tegenstelling tot bol.com aan zich voorbij liet gaan – enigszins kan evenaren…