Coolblue lanceert CoolblueBezorgt, de eigen dienst waarmee het witgoedbestellingen voortaan zal leveren aan haar klanten, nu ook in België. De webshop hoopt zo meer grip te krijgen op de ‘last mile delivery’ van grote pakketten.
Meer dan 100 eigen koeriers
“We willen het voor onze klanten elke dag een beetje beter doen. Een onderdeel waar we – tot voor kort – nog geen invloed op hadden in Vlaanderen, was de laatste kilometer tot bij de klant zelf. Daar brengen we nu verandering in door zelf de levering van witgoedproducten in handen te nemen”, aldus Matthias De Clercq, manager van Coolblue België.
Momenteel levert Coolblue met een dertigtal busjes of vrachtwagens al zo’n 70% van alle grote pakketten zelf bij de klant. Tegen het einde van dit jaar moet dat flink opgekrikt worden. Voor de levering van die pakketten wordt ook eigen personeel gebruikt: momenteel zijn er al een vijftigtal Belgische koeriers in dienst, tegen het einde van dit jaar moeten dat er minstens dubbel zoveel zijn.
De dienst is volledig gratis en bestellingen worden tot aan de voordeur gebracht, ook als de klant in een appartementsgebouw woont. Bovendien wordt er gewerkt met tijdslots van 1 uur, waardoor de klant niet de hele dag thuis moet wachten op een levering. Een half uur voor levering wordt de klant ook nog gecontacteerd. Oude toestellen worden onmiddellijk meegenomen voor recyclage.