Webwinkel gaat fysiek
Etrias, dat in 2011 is opgericht, beheert intussen vijftig gespecialiseerde webwinkels. Ze verkopen producten voor de inrichting van de slaapkamer, de badkamer en de keuken, alsook outdoorartikelen, speelgoed en producten voor onderweg en alles voor huisdieren. Het bedrijf nam daartoe eind 2014 onder meer een aantal domeinnamen over van het failliete Qoony.
Sinds kort is daar ook één fysieke winkel aan toegevoegd. In Vught kan de consument op alle weekdagen tussen 8u en 22u en in het weekend tussen 9u en 17u terecht in een verkooppunt van zo’n 700 m². Daarin wordt een selectie van het online aanbod verkocht. De andere producten kunnen via aanraakschermen worden besteld.
Volgens medeoprichter Stan Verhoeven zijn de ruime openingstijden nodig omdat consumenten overdag de webwinkel online bezoeken en ’s avonds of in het weekend de aangeboden producten in het echt willen bekijken. De producten die in de fysieke winkel aanwezig zijn, krijgen online een merkteken.
Intussen boekt het bedrijf een belangrijk deel van zijn omzet in het buitenland. Daarom bekijkt Etrias ook of een fysieke winkel in Duitsland nuttig is.