Uitbreiding in China drukt op winst
De winst voor belastingen bij Asos in de zes maanden tot maart daalde 22% tot 20 miljoen pond (24 miljoen euro). In de periode september-februari steeg de omzet 34% naar 472,3 miljoen pond (540 miljoen euro), vergeleken met 352,3 miljoen pond (425 miljoen euro) een jaar eerder.
De lagere winst was vooral te wijten aan de expansie die het bedrijf is aan het doorvoeren. Zo wil Asos verder uitbreiden in China, waar het nog maar pas aan de slag is gegaan, en wil het bedrijf ook enkele faciliteiten, onder andere in Berlijn en Barnsley, verbeteren.
“De verhoogde snelheid van onze investeringen heeft onze winstgevendheid verminderd, maar zal onze capaciteit flink verhogen en het zal ons efficiënter maken”, zegt CEO Nick Robertson. Asos heeft als ultiem doel een jaaromzet van 2,5 miljard pond (3 miljard euro) voorgesteld, waarvoor het in de komende periode dus sterk zal blijven investeren, om zo de verkoop verder op te drijven.