Volwassenere look
Marketingmanager van Fashionchick, Merel Simons, legt aan Twinkle uit dat het na zes jaar met dezelfde site, tijd was om te vernieuwen. Daarbij werd vooral gekozen voor een meer volwassen look. “Qua uiterlijk hebben we de lange teksten flink ingekort. We werken nu veel met quotes in de artikelen, zodat de content ook gemakkelijker deelbaar is op social media”, aldus Simons.
Op de voorpagina worden niet langer kortingscodes aangeboden: die zijn nu enkel nog terug te vinden op de productpagina’s van de kledingstukken zelf. Daarnaast is er nu ook informatie te vinden over de redacteurs van Fashionchick, om zo de website meer een gezicht te geven.
“We hebben de site zo handig mogelijk ingedeeld“, zegt Simons. “Daarvoor hebben we enerzijds gekeken naar wat we zelf wilden en geluisterd naar wat onze bezoekers wensen. Ik denk dat deze meer volwassen site past bij wat wij willen uitdragen.”
De komende tijd wil Fashionchick, dat onderdeel is van Sanoma, ook de websites op andere markten aanpassen naar de nieuwe vormgeving van de Nederlandse en Britse site.
Eigen tv-serie
Fashionchick lanceerde onlangs ook een miniserie, Lekker Bezig Fashionchick, op vrouwenzender Net5. Die kent afleveringen van telkens anderhalve minuut, die tijdens de reclameblokken worden uitgezonden.
“In de serie kijk je mee met het leven van drie thirty-something vrouwen in humoristische, en vaak herkenbare, situaties”, meldt Fashionchick. “De hoofdrolspeelsters werden gestyled door Fashionchick. Natuurlijk zijn alle looks ook meteen online te shoppen.”