Hema begint volgende maand met het landelijk uitrollen van de snellere afhaalservice. De keten gaat online bestellingen verzorgen met de beschikbare voorraad in de winkels.
Instore picking verkort levertijden
Klanten kunnen bestellingen voortaan binnen 24 uur na bestelling afhalen in een winkel naar keuze, of zo is althans het streven. Hema wil met instore picking in de winkels – met andere woorden het verzorgen van de bestellingen met aanwezige producten in de winkels en door de winkelmedewerkers – de levertijden voor online bestellen fors verkorten. De formule voerde hiervoor in de afgelopen maanden een pilot in zes Hema-vestigingen uit.
Als alle producten in de winkel kunnen worden verzameld, is sameday-delivery zelfs mogelijk. In eerste instantie kunnen klanten online orders de volgende dag afhalen in de winkel, ook als niet alle producten op die locatie voorradig zijn. Online bestellingen bij Hema worden nu nog binnen twee tot zes werkdagen in de winkel afgeleverd.
Hema zet steeds meer in op online. Het warenhuis behaalde vorig jaar 51 miljoen euro omzet in de webwinkel, zo’n 28 procent meer dan een jaar eerder.