“Verlengstuk van de inspiratie”
Ikea Nederland is sinds vorige zomer actief op sociale netwerken en hoopt zo meer in contact te komen met zijn klanten. “Met de nieuwe Pinterest-pagina creëren we een prachtig platform om met onze klanten in contact te komen. We presenteren hier nieuwe collecties, maar geven ook handige tips en ideeën voor het inrichten van je woning: echt een verlengstuk van de inspiratie die wij bieden in onze winkels”, aldus communicatiemanager Mark Ogertschnig.
De borden op het virtuele fotoprikbord Pinterest zullen onderverdeeld worden per ruimte in huis, maar ook per seizoen en kleur. Om de lancering van de account te vieren, heeft Ikea een aantal Zweedse vlaggetjes verstopt: wie de pins met het vlaggetje ‘repint’ maakt kans op een cadeaupas van Ikea.
Ikea Nederland lanceerde onlangs ook al een mobiele website en bijbehorende app, en is er gratis Wi-Fi in alle winkels. Sinds juni van vorig jaar is er ook een webwinkel op Ikea.nl, waar klanten 7.000 populaire artikels uit het assortiment van Ikea kunnen aankopen.