RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Dorien Breels
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Jonge volwassenen kiezen Chanel en BMW, maar ook Apple scoort.

icon
m-Tail7 mei, 2010
alt Het parfummerk Chanel en autobouwer BMW zijn voor welgestelde jonge volwassenen de meest prestigieuze merken. Dat is de conclusie van een internationaal onderzoek over de zogenaamde Generation Y door de Amerikaanse organisatie L2 Thinktank. De lijst wordt gedomineerd door traditionele luxemerken zoals Chanel, Cartier, The Four Seasons en Ralph Lauren. Het mannelijk gedeelte van Generation Y heeft een duidelijke voorkeur voor wagens, die acht van de tien hoogste plaatsen in beslag nemen. Duitse automerken zoals BMW, Mercedes-Benz en Audi spreken echter ook het vrouwelijk gedeelte van Generation Y aan. Als categorie staat de autosector bij de vrouwelijke respondenten trouwens op de tweede plaats. Alleen mode is bij de vrouwelijke leden van Generation Y nog populairder, maar lichaamsverzorging volgt pas na de autosector. Bij de mannelijke respondenten wordt BMW als topmerk gevolgd door Ferrari, Porsche, Lamborghini, Audi, Aston Martin, Four Seasons, Mercedes-Benz, Ralph Lauren en Ritz-Carlton. Bij vrouwen wordt Chanel gevolgd door Ritz-Carlton, Four Seasons, Marc Jacobs, Cartier, BMW, Mercedes-Benz, W Hotels, Prada en Audi.

Scott Galloway, professor marketing aan de Stern School of Business van de New York University en oprichter van L2 Thinktank duidt de resultaten van het onderzoek als volgt: “Generation Y vertegenwoordigt de best mogelijke voorspelling voor de vooruitzichten van merken op de lange termijn. De luxesector werd de voorbije twintig jaar immers grotendeels gedreven door de Babyboomers. Op diezelfde manier zullen merken die populair zijn bij Generation Y – die over ongeveer zeven jaar een grotere bestedingskracht zullen hebben dan de Babyboomers – de nieuwe prestige-iconen worden.” De onderzoekers voegen er aan toe dat jonge volwassenen duidelijk van merken houden. Uit het onderzoek is immers gebleken dat in die leeftijdscategorie 56% van de vrouwen en 61% van de mannen zich merkbewust noemen. Bij de vrouwen noemt slechts 1% zich helemaal niet merkbewust. Bij mannen is dat 3%. Er wordt aan toegevoegd dat de sector van uurwerken en juwelen bij Generation Y daarentegen minder goed ligt. Legendarische merken zoals Cartier, Tiffany en Rolex realiseren weliswaar nog relatief hoge scores, maar in het algemeen blijken de ondervraagden weinig voeling te hebben met de sector. Anderzijds blijkt dat ook Apple als een prestigemerk wordt bestempeld. Wanneer deze leeftijdscategorie gevraagd wordt welk hun volgende luxeaankoop zal zijn, wordt Apple het meest genoemd.

Meer m-Tail
Bekijk meer
  • icon
    m-Tail14 juni, 2018
    Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

    Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.   Winkelkar automatisch scannen Kassaloze winkels zijn de nieuwe hype in retailland, zeker in supermarkten en buurtwinkels: behalve de volledig kassaloze...

  • icon
    m-Tail24 mei, 2018
    Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

    The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren. Modelandschap verduurzamen Het tweedehandskledingplatform richt zich specifiek tot al wie high-end designerkleding wil kopen en verkopen. Sinds de oprichting in 2013...

  • icon
    m-Tail24 mei, 2018
    Amazon verbant klanten die teveel retourneren

    Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.   Verbannen zonder waarschuwing Wie regelmatig of kort na elkaar bestellingen terugstuurt naar Amazon, loopt het...

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Mode29 april, 2025
    Forse winststijging voor Vinted
  • icon
    Elektro25 april, 2025
    Fnac Darty zoekt verse groei met nieuw strategisch plan
  • icon
    Mode12 mei, 2025
    RetailDetail Congress bracht inspirerende verhalen uit mode & lifestyle
  • icon
    Mode15 mei, 2025
    Noodlijdend Foot Locker krijgt nieuwe eigenaar
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN