‘Bedankt, onze visie was niet de juiste’
De rel begon enkele dagen geleden toen Kleertjes.com afbeelden van de merken Airforce en Woolrich op de site plaatste, met kleding waarin bont is verwerkt. Dit leidde vrijwel direct tot kritische opmerkingen van consumenten over de opname van deze kleding in het assortiment. De onderneming stelde echter slechts de modetrends te volgen en louter producten te verkopen van gecertificeerd bont.
Daarop begon actiegroep Bont voor Dieren zich met de discussie te bemoeien en riep zijn leden op via Facebook te protesteren tegen de opname van het bont in het assortiment. Dit leidde tot zo veel posts op het Facebook-profiel van Kleertjes.com, dat de site nu besluit te stoppen met de verkoop van de bontproducten.
“Het is ons helder geworden dat onze visie ten aanzien van de commerciële verkoop van bont, al dan niet gecertificeerd, niet de juiste is. Wij bedanken een ieder voor het onder de aandacht brengen van deze kwestie en menen hiermee de juiste beslissing te hebben genomen”, deelde Kleertjes.com, naar eigen zeggen de grootste online verkoper van kinderkleding in Nederland, mee.