Ondanks een fors hogere omzet in België is de nettowinst van Coolblue gedaald. Dat heeft vooral te maken met de investeringen die de Nederlandse webshop doet in België, zoals de opening van een nieuw fysiek filiaal.
Stap naar Franstalig België
Vorig jaar groeide de omzet van Coolblue in België met 36 procent naar 244 miljoen euro. Ondanks die sterke stijging, kan het bedrijf geen hogere winst voorleggen. De bedrijfswinst steeg dan wel met 9 procent naar 1,2 miljoen euro, maar de nettowinst daalde met 12 procent naar 757.000 euro. Dat blijkt uit de jaarrekening die bij de Nationale Bank van België werd gedeponeerd.
De lagere winst is te verklaren door de investeringen die Coolblue in België doet. Zo opende het vorig jaar een nieuwe fysieke winkel in Zaventem, ondertussen al de derde na Wilrijk en Lochristi.
Ook dit jaar wordt er verder geïnvesteerd. Sinds enkele weken is het ook actief in Franstalig België en met CoolblueBezorgt verzorgt het voortaan ook de eigen witgoedlevering. Daarvoor nam het 50 nieuwe medewerkers in dienst.
Over heel het bedrijf werd vorig jaar een omzet gehaald van 857 miljoen euro, de helft meer dan een jaar eerder. De bedrijfswinst steeg daarbij naar 19 miljoen euro, terwijl de nettowinst uitkwam op 8,9 miljoen euro.