RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Greet De Wilde
In dit artikel
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

M-tail legt Wehkamp geen windeieren

icon
m-Tail22 april, 2013

Stijgers

Niet alleen de omzet van RFS Holland Holding (waar ook Create2fit en Fonq deel van uitmaken) ging in stijgende lijn, ook het aantal verkochte producten nam met 17% toe tot achttien miljoen stuks. Het aantal online shoppers die halt hielden bij Wehkamp.nl, Create2fit of Fonq steeg door tot 147 miljoen op jaarbasis, een stijging van 7%.

 

Het meest opvallende nieuws is wel de evolutie van de mobiele verkoop (via smartphone en tablet), die ondertussen 22 procent van de totale online-omzet vertegenwoordigt. Door de verschuiving naar mobiel daalde de verkoop via pc’s zelfs met een kleine dertig miljoen euro, terwijl de m-tailomzet verdrievoudigde.

 

Kleinere marges en grotere investeringen

Om als competitieve speler een plaats in de markt te verdienen, moesten de marges noodgedwongen omlaag. Andere winstvreters waren de investeringen in de positionering van Wehkamp.nl, de verbetering van de dienstverlening, het toevoegen van aantrekkelijke merken en de internationale uitbreiding van Fonq. Dat merk heeft ruim 120 eigen webwinkels in de sector van wonen, koken, tuin, design, cadeaus en wellness en kon aanzienlijk groeien dankzij de extra marketinginspanningen die werden geleverd.

 

Create2fit, met acht gespecialiseerde internetwinkels, moest dan weer lijdzaam toezien hoe een verzadigde tv-markt de omzet bij plasmadiscounter.nl naar beneden haalde. Financieel dienstverlener Lacent zag de omzet dan weer achteruit gaan door een verstrenging van het acceptatiebeleid voor debiteuren.

 

Operationele resultaat RFS lager

Het operationele resultaat van de online business kende een lichte stijging, maar dat van Lacent kreeg een stevige tik door noodzakelijke voorzieningen en afschrijvingen op de debiteuren. Daardoor komt het operationele resultaat van RFS Holland Holding met 51 miljoen euro 15% lager te liggen dan een jaar eerder. Voor het boekjaar 2013/2014 verwacht RFS dat zowel de omzet als het resultaat zullen groeien.

 

Paul Nijhof, CEO van RFS Holland Holding, laat alvast weten dat investeringen een belangrijke rol zullen blijven spelen en hij verwacht dat de groei van de online-activiteiten dit boekjaar op hetzelfde niveau zal worden voortgezet.

Meer m-Tail
Bekijk meer
  • icon
    m-Tail14 juni, 2018
    Ook Microsoft gaat voor kassaloze winkels

    Microsoft werkt aan eigen technologie die kassa’s en wachtrijen in winkels overbodig maakt. Het wil zo een bondgenoot voor de retailsector worden, vooral in de strijd tegen Amazon Go.   Winkelkar automatisch scannen Kassaloze winkels zijn de nieuwe hype in retailland, zeker in supermarkten en buurtwinkels: behalve de volledig kassaloze...

  • icon
    m-Tail24 mei, 2018
    Tweedehandskledingplatform The Next Closet haalt 1 miljoen euro op

    The Next Closet, het Nederlandse webplatform voor tweedehandse designerkleding, heeft zopas ruim 1 miljoen euro ‘groeigeld’ opgehaald. Vers kapitaal dat onder meer de vandaag gelanceerde Belgische website moet financieren. Modelandschap verduurzamen Het tweedehandskledingplatform richt zich specifiek tot al wie high-end designerkleding wil kopen en verkopen. Sinds de oprichting in 2013...

  • icon
    m-Tail24 mei, 2018
    Amazon verbant klanten die teveel retourneren

    Amazon stelt paal en perk aan klanten die teveel retourneren of zich ‘misdragen’ volgens de retailer: wie te ver gaat, wordt verbannen. Tientallen klanten klagen op sociale media dat hun account eenzijdig is stopgezet.   Verbannen zonder waarschuwing Wie regelmatig of kort na elkaar bestellingen terugstuurt naar Amazon, loopt het...

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen11 april, 2025
    Wordt Europa straks overspoeld met Chinese Amazon-vluchtelingen?
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Wonen14 april, 2025
    Lange wachtrijen bij uitverkoop Casa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN