Grote vraag vanwege retailers en merken
Het is de bedoeling dat het aantal partners de komende periode verder gaat groeien, zegt hoofd media en partnerships van Marktplaats Zakelijk Joep Hutschemakers tegen Emerce: “We starten met deze drie partners, maar hebben de ambitie om de grootste online outlet van Nederland te worden.”
“We merken dat retailers en merken zoeken naar een manier om los van de premiumkanalen restpartijen te verkopen, zonder dat dit ten koste gaat van de verkoop van nieuwe producten. Daarbij kenmerken Marktplaats-bezoekers zich door de hoge koopintentie en past de outlet perfect binnen ons DNA”, zegt de Nederlandse eBay-dochter.
Voor de inrichting van de winkels wordt de techniek van het Admarktsysteem gebruikt, waardoor de A-merken zelf kunnen bepalen welke items er tegen welke prijs worden aangeboden. Marktplaats lijkt zich hiermee op de markt van de aanbieders van dagaanbiedingen te wagen, een categorie waarin het bedrijf zelf overigens ook actief is. Deze aanbieders worden nu vaak gebruikt door grote A-merken om overtollige voorraden alsnog kwijt te raken.