Tien jaar ervaring met lobbyen
Ten Ham heeft al tien jaar ervaring met lobbyen op Europees niveau en adviseerde tal van klanten-bedrijven bij het vormgeven van hun Europese lobby-activiteiten. De 31-jarige Nederlandse was al een jaar ‘manager’ bij Ecommerce Europe, waar ze de organisatie op een professionele leest schoeide om haar impact op de Europese besluitvorming te vergroten.
“Ik zie het als mijn missie om samen met de leden van Ecommerce Europe het potentieel van de grensoverschrijdende e-commerce te ontsluiten, door te werken aan een Europa dat beter past bij de online bedrijven.”
“Dubbelcijferige groei bestendigen”
Volgens de nieuwbakken secretaris-generaal mag de “digitale eengemaakte markt dan al hoog op de politieke agenda staan”, er blijven nog altijd tal van “bestaande politieke belemmeringen” die dringend moeten sneuvelen.
Ook ziet ze nog veel werk om de bestaande wetgeving te verbeteren: “Ik kijk er echt naar uit om samen met onze leden de dubbelcijferige groei te bestendigen die de sector momenteel beleeft.”
François Momboisse, president van Ecommerce Europe, is “blij dat Marlene nu het gezicht zal worden van de Europese e-commerce” en gelooft rotsvast dat ze “de belangen van de sector bij de Europese beleidsmakers goed zal behartigen.”