Concurrentie met grote merken
De verschillende webshops hopen via de samenwerking hun marktpositie te verbeteren tegenover grote concurrenten zoals bijvoorbeeld Bol.com. De grootste tien webwinkels in Nederland zijn momenteel immers goed voor vijftig procent van de totale online omzet. De rest van de koek wordt verdeeld onder maar liefst 40.000 andere webwinkels.
“Wij houden de ontwikkelingen in de markt constant in de gaten en blijven Stad.nl verbeteren op basis van de vraag van consumenten en ondernemers. Dit nieuwe, klantvriendelijke warenhuis is mogelijk doordat zowel wijzelf als de individuele winkels voor een deel bijdragen in de verzendkosten. Wij vervullen dus geen warehousefunctie; de bestelling van de klant wordt nog steeds vanuit de betreffende winkels verstuurd”, zegt medeoprichter Hélène van der Meijs aan socialmedia.nl.
Interessant voor de consumenten is ook dat ze via Stad.nl kunnen besparen op de verzendingskosten. Die komen nu neer op een bedrag van maximaal 4,95 euro, daar waar ze eerder verzendingskosten bij elke winkel moesten betalen.