De Duitse Metro Group heeft geïnvesteerd in de Britse startup Yoyo Wallet, een snel groeiend mobiele betaalplatform dat opereert in heel Europa. Metro Group investeerde samen met enkele andere bedrijven in totaal 14 miljoen euro in Yoyo Wallet.
Branded mobile experience
“Yoyo heeft een groeiend aantal klanten overtuigd om zijn data gedreven oplossingen voor betalingen en loyaliteitsprogramma’s te gebruiken, met meest recent nog Caffé Nero, de derde grootste koffieketen in het Verenigd Koninkrijk”, zegt Hansjörg Sage, algemeen directeur bij de digitale tak van Metro Group. “Nu digitalisering mainstream wordt in ‘hospitality’, is de technologie van Yoyo een sterke kandidaat voor momenteel onontgonnen delen van de markt. Als deel van ons engagement, wil Metro die ontplooiing ondersteunen.”
Dankzij Yoyo kunnen retailers van elke grootte een ‘branded mobile experience’ geven aan hun klanten, terwijl ze zelf het aanbod aan kunnen passen dankzij een groot aantal services die Yoyo aanbiedt. Elke retailer kan zo een eigen app samenstellen, met bepaalde services of loyaliteitsprogramma’s.
Yoyo wist bij een eerdere investeringsronde ook al tien miljoen euro op te halen. Momenteel heeft het al meer dan 400.000 geregistreerde bezoekers, die Yoyo Wallet kunnen gebruiken bij meer dan 1.700 winkels, onder andere bij Caffé Nero en Planet Organic.