Klanten tevreden
Tijdens de sinterklaasperiode werd 5 procent van de pakjes te laat geleverd. Dat is evenveel als in 2014. In één derde van de gevallen ging het daarbij wel over speelgoed. Tijdens Kerstmis werd 6 procent te laat geleverd. Dat is beter dan een jaar geleden, toen 7 procent niet op tijd onder de kerstboom kon.
“Kerstmis viel later in de week en dat was gunstig voor de internetwinkels. De meeste bestellingen worden namelijk gedaan op zondag en maandag. Op donderdagavond was het kerstavond, dus hadden de webwinkels een dagje langer om te bezorgen dan bij kerst 2014″, stelt Q&A directeur, Frank Quix.
Volgens Quix is de consument over het algemeen wel tevreden over de online winkels. “Vorige keer was 50 procent van de ondervraagden tevreden over hoe het ging met internet – gemak, het kunnen bestellen, het thuis ontvangen – nu zegt 88 procent dat.” Slechts vier procent zegt terug naar de fysieke winkel te zullen gaan na een te late bezorging. De voorbije jaren was dat nog 10 tot 12 procent.