Groeien met tv-reclame
De omzet van Coolblue groeide in 2014 naar 360 miljoen euro, komende van 248 miljoen euro in 2013. Ook voor 2015 verwacht Coolblue weer een groei die ruim in de dubbele cijfers ligt.
Belangrijk voor de groei in 2014 was de uitbreiding van de leveringsmogelijkheden, waardoor Coolblue nu op elke dag van de week aan huis levert. “Een jaar geleden was het nog heel normaal dat je een op zaterdag besteld pakje, pas op dinsdag geleverd kreeg”, aldus directeur en oprichter Pieter Zwart. “We zien dat klanten écht blij zijn dat ze hun bestelling gratis geleverd kunnen krijgen op de dag dat zij willen. Dat draagt sterk bij aan de groei van het afgelopen jaar.”
Midden 2015 moet een nieuw magazijn van 22.000 vierkante meter in Tilburg zijn deuren openen. Cooblue pakte onlangs ook voor de eerste keer uit met tv-reclame op de Nederlandse televisie. “We zijn de afgelopen jaren heel sterk gegroeid door mond-tot-mond-reclame,” zegt Pieter Zwart. “Nu is het tijd om nóg sneller te groeien met tv-reclame. Want we meten en weten: als mensen ons ervaren, zijn ze vaak zo enthousiast dat ze het ook weer aan anderen vertellen”, aldus Zwart.