Nog geen precieze invulling
“Jumbo volgt alle nieuwe initiatieven op het gebied van boodschappen doen met belangstelling, maar we varen onze eigen koers. Wij zijn volop bezig met de ontwikkeling van maaltijdboxen. Over de precieze invulling van dit concept kunnen we momenteel echter nog niets delen”, zegt een woordvoerder van Jumbo aan RTL Z.
Vorige week kondigde Albert Heijn al de Allerhande Box aan. Daarmee wil Albert Heijn een graantje meepikken van het succes van onder andere HelloFresh. De box van Albert Heijn krijgt een prijs van 35 euro voor twee personen. Wie een box bestelt, kan zijn online boodschappen trouwens ook gratis laten meeleveren. Albert Heijn wil de box in de toekomst ook gewoon in de winkel gaan verkopen. Een rondvraag van RTL Z leerde evenwel dat andere grote ketens, zoals Spar, Lidl en Emté, voorlopig nog geen plannen hebben om een eigen maaltijdbox te lanceren.
De markt voor het aan huis leveren van boodschappen wordt zo in Nederland steeds drukker: naast de klassieke supermarkten en maaltijdboxenservices zoals HelloFresh start in september ook nog de online supermarkt Picnic. Die belooft van bij de start zijn boodschappen gratis aan huis te leveren, waarmee het bedrijf een flinke stap voor heeft op andere supermarkten, die wel een bijdrage vragen om aan huis te leveren.