Persoonlijker
Klanten zullen ook gevraagd worden om verschillende merken te beoordelen. Zo hoopt Zalando het assortiment per klant zo relevant mogelijk te maken, door ze enkel items te tonen waar ze echt interesse in hebben.
De toevoeging van MyFeed gaat verder op de lancering van de nieuwe website die Zalando begin september lanceerde. Toen al beloofde de Duitse e-tailer dat de website persoonlijker zou worden.
Zalando heeft onlangs een grote imagoverandering ondergaan, waarbij het is afgestapt van de schreeuwerige reclame. Volgens het Duitse bedrijf is het niet meer nodig om enkel maar de aandacht van de klant te trekken en moet Zalando nu een volwassener imago uitstralen. Naast de nieuwe reclame en de nieuwe website werden bijvoorbeeld ook nieuwe verpakkingen gelanceerd.
Zalando heeft begin deze maand ook zijn beursgang gemaakt op de beurs van Frankfurt. Op die eerste dag haalde Zalando een bedrag van 526 miljoen euro op. Daarmee was het tijdelijk de grootse technologiebeursgang in Duitsland, tot Rocket Internet – de oprichter van Zalando – een dag later naar de beurs trok.