Pieter Zwart, CEO van Coolblue, heeft op de Dutch Marketing Awards 2017 in Amsterdam de prijs voor Marketeer of the Year 2017 ontvangen. Hij liet daarmee de concurrentie van Ikea en het modemerk G-Star achter zich.
Helder en consistent
“De wijze waarop de klantbehoefte niet alleen wordt waargemaakt, maar telkens weer wordt overtroffen, is ongekend. De visie en strategie van Coolblue zijn helder en consistent, de bedrijfsvoering is open en transparant. Pieter laat zien hoe je ondernemersschap, klantgericht denken en marketing met elkaar verbindt”, motiveerde de vakjury zijn verkiezing.
Zwart zegt blij te zijn met de erkenning, maar betrekt onmiddellijk ook alle werknemers van Coolblue die hebben meegewerkt aan het succes. “Want uiteindelijk zorgen zij voor het succes van Coolblue. Hoewel het vanavond gaat om Marketeer of the Year, gebruiken wij het woord marketing binnen Coolblue niet. We hebben het liever over zichtbaarheid, praatjes en mondhoekjes. Want die kunnen we meten en zo houden we het doelgericht”, aldus Zwart.