Sterke groei omzet
In totaal groeide de omzet naar 501 miljoen euro. In de Duitstalige landen boekte de online retailer een omzet van 284 miljoen euro, oftewel 27 procent meer dan in 2013.
Het aantal bezoekers op de website van Zalando steeg met 57 miljoen naar 332 miljoen. Meer dan 38 procent van de consumenten bezoekt de webshop via een mobiel apparaat. Het aantal actieve klanten steeg van 10,3 naar 13,5 miljoen begin dit jaar.
Toekomstplannen
“De start van het jaar is veelbelovend, dus we zijn op schema met onze plannen voor 2014“, zegt Rubin Ritter, lid van de raad van bestuur Zalando. Dit jaar wordt onder meer de uitbereiding van het logistieke centrum voltooid in Erfunt. Dat werd pas in 2012 gebouwd, maar bleek al snel te klein. Ook wordt verwacht dat de e-tailer dit jaar nog werk maakt van een beursgang.
Komende maanden wil het bedrijf focussen op het verbeteren van het bezorgingsproces, zoals de uitrol van ophaalpunten in andere landen. Daarnaast plant Zalando een mobiele app te lanceren in de zomer.