Flink besparen op kosten
Een groot voordeel is dat op een aantal vlakken de prijs een flink stuk lager ligt dan wanneer een derde partij hulp moet komen bieden. Zo besparen ze flink op de logistiek: “We doen het zelf voor een kwart van de prijs die partijen rekenen als we het uitbesteden”, stelt Wijnen op het Emerce eRetail congres. Ook de fotografie doen ze zelf, voor de helft van de prijs volgens Wijnen.
Alles zelf doen heeft wel zijn nadelen: zo is de klantendienst niet tot tien uur ’s avonds bereikbaar, terwijl kleding tot dan kan besteld worden en nog de volgende dag geleverd zal worden. The Sting wil wel dat tegen het einde van dit jaar de klant tot tien uur ’s avonds de klantenservice kan bereiken, zo schrijft RetailNews.
The Sting is al een jaar actief met een online winkel, maar die was niet echt geschikt voor mobiele toestellen, waardoor de conversie op die toestellen bedroevend laag ligt. Nu krijgt elk toestel dus zijn eigen platform: “we hebben naar aanleiding van een gebruikersonderzoek niet gekozen voor een responsive design. Elk kanaal is uniek.” Zo is er bij de mobiele shop gekozen voor een clean design, met zo min mogelijk afbeeldingen, terwijl op pc er net veel met afbeeldingen wordt gewerkt.