AO World, de Britse online verkoper van elektronica, heeft in het voorbije boekjaar een omzetgroei gekend van 25,7 procent naar 559,2 miljoen pond (712,6 miljoen euro). Het spreekt ook van een bemoedigende start in Nederland.
Eind dit jaar nieuw magazijn in Keulen
Ondanks de sterke groei over heel het boekjaar, dat eindigde op 31 maart, steeg het operationeel verlies wel naar 10,6 miljoen pond (13,5 miljoen euro). Dat is een vervijfvoudiging ten opzichte van een jaar eerder, die vooral te wijten is aan investeringen die het bedrijf deed.
AO is van oorsprong een Brits bedrijf en had naast een webshop in het Verenigd Koninkrijk lange tijd enkel een online winkel in Duitsland, maar sinds februari is het ook aanwezig in Nederland. Daar spreekt het van een bemoedigende start.
Met de opening van het nieuwe magazijn in Keulen eind dit jaar, moet ook de logistieke service in Nederland flink verbeterd worden. Zodra dat magazijn in werking treedt, zal er ook gekeken worden naar webshops in naburige landen. AO vernoemt daarbij nog geen specifieke landen.