Non-food online gat in de markt?
Truus.nl begon eind 2010 en wilde in 2015 een omzet boeken van rond de honderd miljoen euro. De onderneming dacht in het gat te springen dat Nederlandse supermarkten online lieten vallen. Initiatiefnemer Christian van Someren, oud-werknemer van Procter & Gamble, dacht dat Nederlanders massaal huishoud- en verzorgingsproducten online zouden gaan bestellen. Producten van grote fabrikanten als P&G, Unilever en Philips waren via de webshop te koop.
De rechtbank in Rotterdam heeft het bedrijf en alle daaraan gelieerde bv’s vanmorgen failliet verklaard. Via Facebook licht het bedrijf zijn klanten in: “Vanaf vandaag zal Truus.nl haar activiteiten staken. In de afgelopen twee jaar is er door het team van Truus.nl keihard en met veel passie en toewijding gewerkt aan het opbouwen van een organisatie die in de voorhoede van de ontwikkeling van het Nederlandse online voedingsretaillandschap heeft meegespeeld.”
‘Markt niet klaar voor Truus.nl’
Pogingen om nieuwe geldstromen te verwerven, liepen voor Truus.nl op niets uit. “Voor de benodigde vervolgfinanciering is er in de afgelopen maanden met een groot aantal partijen gesproken. Helaas is gebleken dat mede gezien de uitdagende marktomstandigheden partijen er niet klaar voor zijn om een nieuwkomer als Truus.nl tot wasdom te laten komen. De aandeelhouders zijn dan ook genoodzaakt om de activiteiten van Truus.nl te staken”, stelt de directie van het bedrijf.