Succes van Albert Heijn online overdoen
Truus.nl werd eind 2010 gelanceerd om het succes van Albert Heijn over te doen, maar dan op het internet. De verkoopdoelstelling voor dit jaar lag op 7,5 miljoen euro. Tegen 2015 moest dat bedrag al oplopen tot 100 miljoen euro. Een gebrek aan financiering voor de groeiende bedrijfsactiviteiten deed de jonge onderneming echter voortijdig struikelen.
De voorbije maanden sprak de bedrijfsleiding van Truus.nl met een aantal geïnteresseerde investeerders over een instap in de websupermarkt. Concrete gevolgen bleven echter uit, mede als gevolg van de moeilijke toestand op de financiële markten. Nu het faillissement is uitgesproken, kunnen kandidaat-investeerders echter met een propere lei herbeginnen.
Meerdere kandidaten
Volgens curator Henk van Rootselaar hebben meerdere gegadigden zich intussen gemeld voor de overname van de boedel. Die omvat de merknaam, de informatica, het klantenbestand en de contacten met de leveranciers. Tegen volgende week moeten die gesprekken leiden tot meer duidelijkheid.
Truus bezorgde producten van onder meer Unilever, Procter & Gamble en Benckiser aan huis over heel Nederland. Het bedrijf gaf aan de prijzen van zijn producten continu te vergelijken met die van Kruidvat. Nederlanders die voor minstens 45 euro bestelden, kregen hun koopwaar gratis thuis geleverd.