Minstens 100.000 spaarders verwacht
Het concept VriendenVan is eigendom van TDR Company en zij presenteerden de hele opzet dan ook in Amsterdam. Redcoon is een van de partners die er van het begin zal bij zijn. Erwin Bruggink, managing director bij Redcoon, kwam zelf uitleggen waarom het concept voor hen interessant is. Dit jaar al hoopt de webwinkel om tussen de 100.000 en 150.000 spaarders te binden aan Redcoon. Nieuwe inschrijvingen krijgen trouwens al onmiddellijk een tegoed van vijf euro op hun spaarrekening.
Klanten die producten kopen in bepaalde webwinkels, onder andere Morres Wonen, Yves Rocher en Bambini.com, kunnen zo tegoed opbouwen dat ze kunnen uitgeven in de winkel van Redcoon. Sparen kan via alle producten van de partners, zelfs indien ze afgeprijsd zijn.
Van elke webwinkel wordt een vast percentage van aankopen toegevoegd aan het spaartegoed van de klant op Redcoon. Het percentage hangt af van partner tot partner en is terug te vinden op de site van VriendenVan. Redcoon telt momenteel ongeveer 450.000 unieke bezoekers.