Meer verbonden met stenen winkels
WE Fashion lanceerde zijn eerste webshop in 2009, maar “die site was separaat opgezet, waardoor connecties tussen de webwinkel en fysieke vestigingen lastig te realiseren waren”, zegt e-commerce manager Martine Baarschers aan Twinkle. “Op een gegeven moment kon de site niet meer meerekken met onze ambities en besloten we een nieuwe te lanceren.”
Eén van de belangrijkste vernieuwingen is dat online bestellingen ook in de stenen winkels kunnen worden opgehaald en teruggebracht. Dankzij de nieuwe verbinding met de fysieke winkels kunnen klanten bijvoorbeeld ook de voorraad in winkels controleren. “De functie is momenteel enkel nog informatief voor klanten, maar in de toekomst willen we consumenten de mogelijkheid bieden om kleding te reserveren in de winkel naar keuze”, gaat Baarschers verder.
Klanten kunnen op de webshop ook inspiratie op doen aan de hand van ‘lookbook’ en ze kunnen ook reviews achterlaten over bestelde producten. Bovendien wil WE “in de toekomst naar een mobiele app, waarin een loyaltysysteem is opgenomen”, zegt Baarschers. “Zo kunnen onze klanten punten sparen om zo bijvoorbeeld gebruik te kunnen maken van leuke acties.”