Terug naar de jaren ’90
Daarmee herhalen beide partijen een operatie uit eind jaren negentig, toen ook al een poging werd gewaagd om producten van Unilever, toen inclusief houdbare levensmiddelen, te verkopen via Wehkamp. Dat project met vooral nog bestellingen via de catalogus werd echter na enkele jaren gestopt.
Inmiddels is Wehkamp.nl de grootste online verkoper van Nederland. Unilever zegt met de samenwerking een “stap vooruit” te willen zetten in de verkopen op internet. “Unilever heeft de ambitie overal te zijn waar de Nederlandse consument zich bevindt”, aldus een woordvoerder van het concern. Wehkamp ziet op zijn beurt bij zijn klanten behoefte om steeds meer productcategorieën op internet te kunnen kopen. Daarom wil het bedrijf zijn assortiment verder verbreden.
Unilever werkte de afgelopen jaren al samen met non-food websupermarkt Truus.nl, die vorig jaar echter op de fles ging. Wehkamp sloot eerder soortgelijke overeenkomsten met onder meer Procter & Gamble, Beiersdorf en Nutricia.