393 miljoen klanten
Zalando mocht tijdens het voorbije kwartaal bijna 393 miljoen klanten verwelkomen, een stijging met 18% of bijna een vijfde. Die klanten kwamen bovendien vaker terug en spendeerden ook meer, want zowel het aantal orders als het gemiddelde bedrag per aankoop ging omhoog. Zo behaalde Zalando een kwartaalomzet van 643,6 miljoen euro, liefst 28,5% meer dan in dezelfde periode een jaar eerder.
Dankzij die knappe omzetgroei is Zalando er meteen ook in geslaagd om zijn verlies van 28,9 miljoen euro in het eerste kwartaal van 2014 om te zetten in een nettowinst van 24,3 miljoen euro. Meteen tekent het bedrijf daarmee zijn allereerste winstgevende ‘eerste’ kwartaal op.
Voor het hele jaar verwacht het management in Berlijn een omzetgroei die tegen de 25% zal aanschuren. “We zijn het jaar op volle kracht begonnen, met recordresultaten in het eerste kwartaal”, zegt bestuurder Rubin Ritter. “De komende maanden blijven we investeren in het verbeteren van de klantenbeleving en het bestendigen van onze internationale groei. De opening van ons nieuwe technologiecentrum in Dublin in april laatstleden was pas een eerste stap.”