RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
RetailDetail NL
Nederland - NL
  • België - NL
  • Belgique - FR
  • Nederland - NL
  • Europe - EN
  • Nieuwsbrief
  • Contact & Route
  • Nieuws
    • Food
    • Mode
    • Wonen
    • Elektro
    • Schoonheid/verzorging
    • Doe-Het-Zelf/Tuin
    • Vrije tijd
    • Algemeen
  • Events
    • OVERZICHT EVENTS
    • EVENT PARTNERSHIPS
  • Advertising
    • ONLINE ADVERTISING
    • PRINT ADVERTISING
    • PRINT ARCHIVE
  • Retailhunts
  • The Loop
    • Virtuele tour
  • The Seven8
  • Ledenzone
Ledenzone
  • Log in
  • Word lid
thumb
Geschreven door Pauline Neerman
In dit artikel
  • Bedrijven Abercrombie & Fitch
  • Onderwerpen Bedrijfsresultaten
  • Geografie Verenigde Staten
Artikel delen
  • facebook
  • instagram
  • twitter
  • linkedin
  • email

Abercrombie & Fitch verwacht nog meer van 2024

icon
Mode30 augustus, 2024

Abercrombie & Fitch, de modegroep boven Abercrombie en Hollister, verhoogt de vooruitzichten na een sterk tweede kwartaal. De Amerikaanse kledinggroep ontpopt zich tot een schoolvoorbeeld van succesvolle retail-turnarounds.

Terug-naar-schoolmomentum

Na een bijzonder lange en moeilijke strijd plukt Abercrombie & Fitch de vruchten van zijn strategische ommekeer. Het Amerikaanse modeconcern boekte in het tweede kwartaal 21% meer omzet, goed voor een totale omzet van 1,1 miljard dollar (ongeveer 1 miljard euro), vergeleken met 935 miljoen dollar in dezelfde periode vorig jaar. De groei overtrof de verwachtingen van analisten, die een stijging van 15% hadden voorspeld.

De omzet van het Abercrombie-merk steeg met 26%, terwijl jongerenlabel Hollister een groei van 17% noteerde. Deze stijgingen werden voornamelijk gedreven door een succesvolle zomer- en terug-naar-schoolverkoop. Het momentum is onder meer te danken aan een partnership met de NFL, de grootste Americanfootballcompetitie in de VS, en de sweaters en T-shirts die Hollister maakt voor ondertussen 30 verschillende Amerikaanse universiteiten.

120 nieuwe winkels in 2025

Abercrombie & Fitch heeft zijn operationele model in de afgelopen jaren grondig hervormd, vooral met het oog op strakker voorraadbeheer, en investeert in digitale technologieën en winkelbeleving. Dat vertelt CEO Fran Horowitz aan Bloomberg. Het bedrijf heeft plannen om in 2025 zo’n 120 nieuwe winkels te openen, terwijl het ook investeert in AI en social commerce.

Als gevolg van de sterke kwartaalresultaten verhoogt Horowitz de prognose voor de jaaromzet: het bedrijf verwacht nu een netto-omzetgroei van 12% tot 13% voor het boekjaar 2024, een stijging ten opzichte van de eerdere verwachting van ongeveer 10%. Ondanks de sterke prestaties wijst de topvrouw op de “steeds onzekerder wordende omgeving”. Analisten rekenden gemiddeld op een omzetstijging van 12% tot 4,79 miljard dollar.

Meer Mode
Bekijk meer
  • icon
    Mode7 mei, 2025
    Zalando betreedt Luxemburg met eigen webshop en app

    Zalando heeft de digitale deuren geopend in Luxemburg met de lancering van een lokale webshop en app. Zo breidt de Duitse e-commercegigant zijn aanwezigheid in de Benelux verder uit.

  • icon
    Mode6 mei, 2025
    Onzekerheid weegt op Hugo Boss

    Somber gestemde consumenten stuurden de omzet en winst van Hugo Boss het afgelopen kwartaal omlaag. De modeketen focust op kostenbesparingen en een optimalisering van de inkoop.

  • icon
    Mode6 mei, 2025
    Skechers komt in handen van investeringsfonds

    Investeringsgroep 3G Capital koopt Skechers voor 9,4 miljard dollar (8,3 miljard euro). Het Californische sneakermerk, dat getroffen wordt door de invoertarieven van Donald Trump, verdwijnt hiermee van de beurs.

Evenementen
  • 19
    jun
    CATEGORY MANAGEMENT CONGRESS 2025
  • 17
    sep
    CAPTAINS OF RETAIL 2025 – EDITIE II
Meest gelezen
  • icon
    Algemeen11 april, 2025
    Wordt Europa straks overspoeld met Chinese Amazon-vluchtelingen?
  • icon
    Algemeen18 april, 2025
    Internationale Europese e-commerce maakt comeback
  • icon
    Mode15 april, 2025
    Ulrika Leverenz (H&M Group): “We moeten de kost van niets doen mee in rekening brengen”
  • icon
    Wonen14 april, 2025
    Lange wachtrijen bij uitverkoop Casa
Volg RetailDetail
  • socialFacebook
  • socialTwitter
  • socialInstagram
  • sociallinkedIn
footer-logo
RetailDetail, de leidende b2b-retailcommunity in de Benelux, houdt retailprofessionals up-to-date met online en offline publicaties, evenementen, retailhunt inspiratiereizen en het unieke co-creatieplatform retailhub, waar retailers en hun leveranciers de toekomst van het winkelen kunnen ervaren.
Postadres:
Kolveniersstraat 7, bus 26 2000 Antwerp
Bezoekadres:
Stadsfeestzaal – Meir 78 2000 Antwerp
Hoe bereik je ons:
Routebeschijving
© 2025 RetailDetail
algemene voorwaarden | privacy policy
Contacteer ons Over ons info@retaildetail.be
Wij gebruiken cookies op onze website om u de meest relevante ervaring te geven door het onthouden van uw voorkeuren en herhaalde bezoeken. Door op "Alles accepteren" te klikken, stemt u in met het gebruik van ALLE cookies.
Alles accepteren
Manage consent

Privacy Overview

This website uses cookies to improve your experience while you navigate through the website. Out of these, the cookies that are categorized as necessary are stored on your browser as they are essential for the working of basic functionalities of the ...
Necessary
Altijd ingeschakeld
Necessary cookies are absolutely essential for the website to function properly. This category only includes cookies that ensures basic functionalities and security features of the website. These cookies do not store any personal information.
Non-necessary
Any cookies that may not be particularly necessary for the website to function and is used specifically to collect user personal data via analytics, ads, other embedded contents are termed as non-necessary cookies. It is mandatory to procure user consent prior to running these cookies on your website.
OPSLAAN & ACCEPTEREN