“Duitsers zijn loyaler dan Nederlanders”
De nieuwe winkel in Kulmbach opent tegenover H&M in het Fritz Einkaufscentrum, dat meer dan 10.000 bezoekers per dag trekt. In Halle bij Leipzig vestigt Amazingkids zich in het Halle Center, goed voor dagelijks 5000 bezoekers. Beide nieuwe zaken krijgen de bestellingen van klanten aangeleverd vanuit Anna Paulowna.
Duitsland is goed voor ongeveer 10% van de orders van Amazingkids. De klanten zijn er kritischer maar ook loyaler, ziet directeur Wim Gerssen: “De Duitse koper blijft trouw aan een leverancier wanneer zijn bestellingen doorgaans correct worden uitgevoerd. De Nederlandse klant is wat minder loyaal”.
Succes door ruime keuze
De groei van het Noord-Hollandse bedrijf komt met name door de combinatie van bestellen op internet en afhalen en passen in de winkel, en de keuze uit negentig merken van kinderkleding: “De klant heeft altijd keuze uit het totale aanbod van de webshop”, aldus de directeur. “Hierdoor kunnen onze winkels rendabel blijven”, maakt hij komaf met een logistiek cliché.
Amazingkids heeft twee kinderkledingwinkels (in Anna Paulowna en Schagen) en herenkledingwinkel Amenzing in Anna Paulowna. Met zijn zestig medewerkers ontwikkelde Amazingkids zich in tien jaar tijd tot een van de grootste internetbedrijven in kinderkleding. Wim Gerssen startte het bedrijf in 2004 samen met echtgenote Carin.