Alleen wijn en sterke drank blijven achter
Globaal genomen gingen nagenoeg alle productgroepen erop vooruit: zowel de verkoop van mode en lederwaren (+3%) als die van juwelen (+5% dankzij Bulgari) en die van cosmetica en parfums (+8%) nam toe. Alleen die van wijnen en sterke dranken volgde niet, sinds door de invoering van anti-corruptiemaatregelen Chinese ambtenaren geen sterke drank meer mogen aannemen.
De grootste vooruitgang werd geboekt in de cosmetica en de selectieve verkoop: beide divisies zagen hun omzet op vergelijkbare basis na negen maanden 8% boven het peil van 2013 uitkomen. In de cosmetica profiteert LVMH van de sterke prestaties van de parfums van Christian Dior. De selectieve verkoop slaat op ketens als Sephora, DFS, Le Bon Marché, La Samaritaine en Royal Van Len.
Over de eerste negen maanden van 2014 realiseerde LVMH nu reeds een omzet van 21,397 miljard euro; na dezelfde periode van 2013 was de wijzer nog blijven stilstaan op 20,622 miljard euro. Vooruitzichten voor het hele jaar geeft LVMH niet: de groep stelt alleen dat het zijn expansie zal blijven richten op de meest beloftevolle markten.